فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

همه چیز درباره استفاده از لنزهای چشمی و خرید بهترین برندهای لنز چشمی از فروشگاه ایران لنز

  • ۰
  • ۰

فروشگاه ایران لنز

امروزه استفاده از لنز چشمی به دلیل کیفیت خوب و راحتی استفاده طرفداران زیادی پیدا کرده است. لنز های چشمی هم در انواع لنز رنگی بدون نمره وجود دارد و هم لنز طبی نمره دار بدون رنگ و رنگی. بیشتر افرادی که تمایلی به استفاده از عینک طبی ندارند به سراغ خرید لنز چشمی می روند.

لنزهای رنگی چشمی تنها جنبه زیبایی دارند و فقط کسانی که دوست دارند رنگ چشم هایشان با لباس و میکاپشان هم خوانی داشته باشد از لنزهای رنگی استفاده می کنند.

در لنزهای طبی رنگی و بی رنگ می توان گفت فرد عمق میدان دید بهتری دارد و دیگر مشکلات استفاده از عینک هم ندارد. برای کنار گذاشتن عینک و جایگزین کردن لنز به جای آن حتمن بایستی به پزشک مراجعه نمائید تا وی با بررسی وضعیت چشم های شما تشخیص دهد که آیا می توانید از لنز چشم استفاده کنید یا خیر.

لنزهای چشمی بر اساس تاریخ انقضاء به لنز یک بار مصرف، لنز روزانه، لنز هفتگی، لنز ماهانه، لنز فصلی و لنز سالانه تقسیم بندی می شوند.

مراقبت و شستشوی لنز چشم و همچنین استفاده آگاهانه از لنز چشم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بایستی به آن توجه شود و هر روز پس از در آوردن لنز بایستی آن را مایع یا محلول لنز شستشو داد تا تمامی آلودگی ها و چربی های چسبیده به آن از بین بروند.

لنزهای چشمی فقط برای افرادی که چشم‌های ضعیف و نمره دارند نیست بلکه لنز چشم رنگی غیر طبی تنها به عنوان یک ابزار زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد  و معمولن خانم‌ها برای زیباتر شدن از آن به عنوان یک ابزار آرایشی و زیبایی آن را خریداری می کنند.

اصلی ترین و مهم ترین کاربردهای لنز چشم چیست؟

لنز چشم حالت عدسی چشم را دارد و به شکل منحنی است و جنس آن از پلاستیک بسیار شفاف است و بر روی لایه اشکی قرنیه چشم افراد قرار می‌گیرد. لنز چشم طبی و لنز طبی رنگی به جهت رفع مشکلات بینایی به جای عینک استفاده می‌شود. لنزهای چشمی نسبت به عینک مزایای بسیاری دارد و به همین خاطر طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. عینک‌های طبی با آنکه فواید زیادی دارد اما معایبی هم دارد که باعث شده تمایل افراد به استفاده از عینک کمرنگ‌تر شود. برخی از معایب عینک‌های طبی عبارتند از:

  • استفاده مکرر از عینک باعث خستگی افراد می‌شود
  • بر روی بینی جا می‌اندارد
  • در فصل سرما بخار می‌گیرد و دید را محدود می‌کند.
  • پس از مدتی حالت چشم‌ها تغییر می‌کند و فرم خسته افتاده به خود می‌گیرد در هر جایی نمی‌توان از عینک استفاده کرد. (به طور مثال افرادی که مشغول ورزش‌های توپی یا آبی هستند نمی‌توانند از عینک در حین ورزش استفاده کنند.)

چند نوع لنز چشمی وجود دارد و از هر کدام می توان چه استفاده هایی کرد؟

لنزهای چشمی بر اساس تاریخ انقضا و مشکلات بینایی افراد به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که شامل لنز نرم یا soft و لنز سخت یا Hard است. که به اختصار در خصوص به تعریف هر کدام از این لنزها پرداخته شده است.

لنز تماسی نرم چه کاربردی دارد و جنس آن از چیست؟

این لنزها برای اختلالات بینایی مثل نزدیک بینی و دوربینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و براساس تاریخ انقضا دارای تقسیم‌بندی به شرح زیر است:

انواع لنز نرم چشمی

  • لنز یک بار مصرف
  • لنز روزانه
  • لنز هفتگی
  • لنز ماهانه
  • لنز فصلی
  • لنز سالانه

لنز های چشمی  سخت برای چه کسانی کاربرد دارد؟

لنزهای سخت فقط برای افرادی که اختلالات بینایی  و  افرادی که قوز قرنیه و آستیگمات دارند با تجویز پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از لنزهای سخت نسبت به لنزهای نرم زیرا لنزهای نرم در چآسان نیست و بیشتر افراد ترجیح می دهند از لنزهای چشمی نرم استفاده کنند.شم راحت‌تر هستند.

ولی لنزهای سختی که به تازگی تولید می‌شوند از نوع نافذ اکسیژن هستند که باعث اکسیژن‌رسانی به قرنیه چشم می‌شود و استفاده از آن برای کاربر بسیار راحت‌تر شده است.

انواع لنز سخت

لنز سخت استاندارد: این لنزها برای کسانی کاربرد دارد که چشمان‌شان دچار آستیگمات است و ساختار آن به گونه‌ای است که مانع عبور اکسیژن می‌شود و فرد برای اکسیژن‌رسانی به چشم ناچار است زیاد پلک بزند.

لنز سخت نافذ اکسیژن: لنزهای سخت نافذ اکسیژن به دلیل آنکه برای سلامت قرنیه چشم تولید شده است وظیفه اکسیژن‌رسانی را به عهده دارد و استفاده از آن برای کاربر بسیار راحت‌تر شده است.

لنز توریک چیست: این لنزها جنبه درمانی داشته و فقط مورد استفاده افرادی است که چشم‌های ضعیف و نمره‌دار دارند. لنزهای توریک در دو نوع سخت و نرم وجود دارد و برای رفع اختلالات چشمی آستیگماتیسم بالا است.

مهم ترین مزایای استفاده از لنز چشم نسبت به عینک چیست؟

استفاده از لنز بسیار راحت‌تر از عینک است و باعث خستگی فرد نمی‌شود. بر روی بینی و گوش سنگینی ایجاد نمی‌کند قابل شناسایی نیست و باعث اعتماد به نفس بیشتر می‌شود. بخار نمی‌گیرد و دید را محدود نمی‌کند باعث ایجاد قوز بینی نمی‌شود و افرادی که عمل زیبایی بینی کرده‌اند نگران تغیر حالت بینی خود نیستند. برای مشاغل خاص و یا ورزشکاران که نمی‌توانند از عینک استفاده کنند مناسب است. وسعت دید بیشتری نسبت به عینک دارد. آستیگماتیسم‌های نامنظم با لنز بهتر درمان می‌شود.

استفاده از لنز چشم نسبت به عینک چه معایبی دارد؟

امکان ابتلا به عفونت چشم در استفاده طولانی مدت و عدم رعایت بهداشت لنز نیازمند مراقبت و نگهداری بیشنر نسبت به عینک محدودیت استفاده از لنز در شرایط آب و هوایی خاص محدودیت استفاده برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت و پر کاری تیروئید هستند محدودیت استفاده برای افرادی دچار بیماری چشمی بلفاریت هستند.

انتخاب بهترین برند لنز طبی، لنز رنگی و لنز طبی رنگی

برای خرید لنز چشم شاخص‌های متعددی را باید در نظر داشت و دقت کرد از هر نوع لنزی استفاده نشود. انتخاب اشتباه و یا خرید لنزهای ارزان قیمت با مارک‌های متفرقه می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم وارد کند. حتما از تاییدیه‌ها و مجوزهای بهداشتی لنزهای چشمی مطمئن شد، با این همه لازم است بدانید حتی با خرید بهترین لنز چشم، در صورت عدم رعایت بهداشت و مراقبت از لنز چشمی تضمینی برای سلامت لنز چشم نیست و حتی بهترین مارک‌های لنز چشمی هم می‌تواند به چشم آسیب وارد کند.

قرنیه چشم تنها عضوی است که اکسیژن مورد نیاز خود را از هوا می‌گیرد پس باید سعی کرد از لنزهایی استفاده شود که درصد اکسیژن‌رسانی بالایی داشته باشند. همچنین افرادی که دچار خشکی چشم هستند پیشنهاد می‌شود از لنزهایی استفاده کنند که درصد آب بالایی دارند تا مانع از خشکی چشم آنها شود.

برای خرید بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و محصولات جانبی لنز چشمی از جمله محلول لنز،قرص لنز، دستگاه لنز گذار و قطره لنز می‌توان از طریق سایت ایران لنز اقدام کرد.

همچنین برای مشاوره در خصوص نمره چشم خود و انتخاب رنگ مناسب لنز و مناسب‌ترین لنز چشم نسبت به شرایط چشم خود می‌توان با سحر قاسمی، اپتومتریست این مرکز به شماره نظام پزشکی 2104 از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت ایران لنز در تماس بود.

لازم به ذکر است تمامی لنزهای موجود در فروشگاه ایران لنز دارای گارانتی 48 ساعته لنز چشم هستند و در صورت هر گونه مشکل طی 48 ساعت تعویض می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی