فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

همه چیز درباره استفاده از لنزهای چشمی و خرید بهترین برندهای لنز چشمی از فروشگاه ایران لنز

  • ۰
  • ۰

تاریخ انقضای لنز چشم- متاسفانه برخی از ما گاهی به علت نداشتن اطلاعات علمی، دست به کارهایی می زنیم که ممکن است خسارت های جبرن ناپذیری را به بار آورد.

همیشه در هر زمینه ای شایعات و اطلاعات غلط که هیچ پایه و اساس علمی ندارد وجود داشته و متاسفانه خیلی از ما هم پیرو این شایعات هستیم.

چشم ما یکی از حساس ترین عضو های بدن ما است. لنز چشم هم به طور مستقیم با چشم در ارتباط است. به همین خاطر به آن لنز تماسی نیز گفته می شود.

ما در خصوص استفاده صحیح از لنز چشم بسیار صحبت کرده ایم اما باز هم شاهد اشتباهات رایج در خصوص لنز چشم هستیم.

در این مقاله می خواهیم درباره تاریخ انقضای لنز چشم صحبت کنیم تا شما خوانندگان و دنبال کنندگان عزیز سایت ایران لنز دیگر مرتکب این اشتباه نشوید و سلامت چشم هایتان را حفظ نمایید

عواقب توجه نکردن به تاریخ انقضای لنز چشم

همانطور که می دانید هر لنز چشمی یک تاریخ انقضای مصرف دارد یعنی از زمانی که شما پلمپ لنز خود را بار می کنید می توانید تا یک مدت مشخصی ار آن لنز استفاده نمایید

معمولا تاریخ انقضای لنز چشم بدین صورت است: لنز روزانه، لنز یک بار مصرف، لنز ماهانه، لنز فصلی و لنز سالانه

اما برخی از کاربران لنز پس از گذشت تاریخ مصرف لنز باز هم همچنان از آن استفاده می کنند دلیل آن چیست؟

دلیل این کار هم به خاطر نداشتن اطلاعات از خطرات آن است و شاید هم به دلیل هزینه ای که مجدد باید بابت لنز پرداخت کنند

اما می دانم که با خواندن این مقاله نظرتان عوض می شود و دیگر مرتکب این اشتباه رایج در خصوص استفاده از لنز نخواهید شد

دلیل خراب شدن و فاسد شدن لنزهای چشمی چیست؟

ساختار لنز بدین شکل است که پس از مدتی که شما از آن استفاده می کنید از لحاظ فنی دچار مشکل می شود اما مساله مهم تر از این، آلوذگی لنز است که در طول استفاده بر اثر عوامل بیرونی و رسوبات پروتئینی چشم به سطح لنز می چسبد

اما ما گفتیم اگر در طول تاریخ مصرف لنز آن را به خوبی با مایع لنز شستشو دهید و در موراد نادر آن ها با قرص لنز بشویید تا رسوبات سخت از آن ها جدا شود، لنز قابل استفاده است

اما وقتی که تاریخ انقضای مصرفی لنز تمام شود به دلیل مشکلات فنی که در ساختار لنز به وجود می آید دیگر نمی توان با استفاده از محلول لنز و یا قرص لنز آلودگی سطح آن را پاک کرد و حتمن باید یک جفت لنز نو خریداری کنید.

چرا لنزهای چشمی بسته بندی های متفاوتی دارند؟

تولید کنندگان لنز در حین فرایند تولید لنز، آن ها به طور مداوم استریل نگهداری می کنند و در آخر هم آن ها را با یک محلول خاص در بسته بندی بلیستر(پلاستیکی) و یا ویال (شیشه) قرار می دهند و وارد بازار می شود.

بسته بندی شیشه ای تا بلیستر لنزهای چشمی از گذشته تا به امروز

در گذشته تمامی بسته بندی لنزهای چشمی بر خلاف امروز در ویال های شیشه ای بود اما این ظرفها هم فضای بیشتری اشغال می کرد و هم هزینه بر بود

در حال حاضر تمامی لنز ها به جز لنزهای سالانه در بسته بندی بلیستر پلاستیکی تولید می شود که موجب صرفه جویی در هزینه و فضا می شود

چه فرقی بین تاریخ اکسپایر لنز چشم با تاریخ انقضای مصرف لنز وجود دارد؟

بر روی بسته بندی هر لنزی تاریخ انقضای اکسپایر آن درج شده است که با تاریخ انقضای مصرف لنز متفاوت است

تاریخ انقضای اکسپایر لنز چشم ۴ ساله می باشد برای اینکه این موضوع را بهتر در کنید به این مثال توجه کنید:

تاریخ تولید و اکسپایر یک لنز سالانه از ۰۱/۰۱/۲۰۱۹ الی ۰۱/۰۱/۲۰۲۳ است. در نتیجه این لنز تا ۴ سال تاریخ انقضا دارد.

یعنی اگر شما پلمپ این لنز را در تاریخ ۰۱/۰۱/۲۰۲۲ باز کنید تا یک سال می توانید از آن استفاده کنید ولی اگر پلمپ لنز را د رتاریخ ۰۱/۱۰/۲۰۲۲ باز کنید فقط ۳ ماه می توانید از لنز سالانه ای که خریداری نموده اید استفاده کنید و بعد از آن باید لنز رادور بیندازید و یک لنز جدید جایگزین آن کنید.

عواقب استفاده از لنز اکسپایر شده چیست؟

پس از تمام شدن تاریخ اکسپایر لنز چشمی، لنزهای تماسی به طور طبیعی دچار فرایند تخریب می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند.

خود کاربر اگر پس از گذشت تاریخ انقضای اکسپایر لنز آن را امتحان کند قطعا متوجه تغییر لنز در چشم خواهد شد. زیرا اکسیژن رسانی لنز کاهش می یابد و محل تجمع باکتری ها می شود و در سطح لنز رشد خواهند کرد که به شدت باعث سوزش چشم و سر درد خواهد شد..

توجه داشته باشید که چشم تنها عضو بدن است که به طور مستقیم اکسیژن مورد نیاز خود را از هوا می گیرد. در زمان خرید لنز چشم به میزان اکسیژن رسانی لنز چشم توجه کنید.

هر چه میژان اکسیژن رسانی لنز بیشتر باشد شما با لنز احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و سلامت چشم هایتان را تضمین خواهید کرد.

لنزهای سیلیکون هایدروژل جزو لنزهایی هستند که اکسیژن رسانی بسیار قوی دارند و برای چشم مفید می باشد.

عواقب استفاده از لنز تاریخ مصرف گذشته چیست؟

به طور مثال اگر یک لنز سالانه را بعد از یک سال مصرف همچنان استفاده کنیم به طور قطعی رسوبات زیادی به آن چسبیده است که در دید شما مشکل به وجود می آورد و همانطور که گفتیم از نظر فنی دچار مشکل می شود و لنز، دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

اما در این بین بعضی از افراد با شایعه پراکنی و اطلاعات نادرست اصرار دارند که به بقیه افراد بگویند که تاریخ انقضای لنز بی معناست و پس از گذشت تاریخ درج شده بر روی بسته بندی می توان از آن استفاده کرد.

اما همانطور که گفته شد با این کار ضرر جدی به چشمان خود وارد خواهید کرد.

آیا می توان از برخی لنزهای ماهانه و روزانه بیشتر استفاده کرد؟؟

ما برای بعضی از محصولاتمان در خصوص تاریخ انقضای مصرفی می گوییم که به طور مثال اگر یک لنز دیلی خریداری می کنید از آن می توانید در صورتی که استفاده کمی دارید تا ۱ ماه استفاده نمایید.

دلیل آن هم این است که رسوبات کمی در طول این مدت به سطح لنز می چسبد و با رعایت بهداشت می توانید ار آن ها تا یک ما البته تا زمانی که احساس ناراحتی نداشته باشید استفاده نمایید.

دلیل تاکید توجه به تاریخ مصرف لنز چشم چیست؟

دوستان گرامی توجه داشته باشید همه لنرهای چشمی اعم از لنز رنگی زیبایی، لنز طبی بی رنگ و لنز طبی رنگی ساخته دست انسان است و لنزهای طبی می توانند عیوب انکساری چشم ها را اصلاح کنند که این یک اختراع فوق العاده و حتی معجزه آسا است.

اما به هر حال این دست آورد انسانی بدون ریسک هم نیست و ممکن است مشکلاتی زا برای کابر ایجاد کند.

توجه داشته باشید در صورت عدم رعایت بهداشت لنز چشم ختی اگر بهترین مارک لنز رنگی و یا بهترین مارک لنز طبی را هم خریداری کرده باشید، محل مناسبی برای رشد تکثیر قارچ ها و باکتری ها ایجاد می کنید.

در صورتی که به تاریخ انقضای لنز چشم هم توجهی نکنید این بستر را برای رشد باکتری ها و تخریب لنز گسترده تر خواهید کرد.

توصیه می کنم اگر به دلیل هزینه های لنز چشم که متاسفانه بیمه آن را پوشش نمی دهد، برای حفظ سلامت چشمانتان پس از گذشت تاریخ انقضای لنز به طور موقت از عینک استفاده نمایید.

در صورت عدم توجه به تاریخ انقضای لنز چشم بستر را برای رشد باکتری ها و تخریب لنز گسترده تر خواهید کرد.

توصیه می کنم اگر به دلیل هزینه های لنز چشم که متاسفانه بیمه آن را پوشش نمی دهد، برای حفظ سلامت چشمانتان پس از گذشت تاریخ انقضای لنز به طور موقت از عینک استفاده نمایید.

منبع: فروشگاه اینترنتی لنز چشم ایران لنز

اپتومتریست: سحر قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی