فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

همه چیز درباره استفاده از لنزهای چشمی و خرید بهترین برندهای لنز چشمی از فروشگاه ایران لنز

  • ۰
  • ۰

لنز چشمی توریک-آستیگمات

 

لنز توریک یا آستیگمات نوعی لنز طبی می باشد برای چشم هلی آستیگمات تجویز می شود. اغلب کسانی که نمره چشم آستیگمات دارند بر اثر عوامل موروثی و ژنتیک می باشد. ولی به جز عوامل مورورثی علت های دیگری نیز وجود دارد که فرد به این بیماری دچار می شود که در این مقاله در خصوص آن صحبت کرده ایم و ببه ببرسی درمان آستیگماتیسم و استفاده از لنزهای توریک پرداخته ایم.

با ما همراه باشید...

اختلال بینایی آستیگماتیسم چیست؟

آستیگماتیسم به دلیل فشار پلک یا فشار و ضربات بیرونی بر قرنیه ایجاد می شود. قرنیه قسمت جلویی چشم می باشد که دارای بافت شفافی است و حالت دایره مانند دارد. هنگامی که نور به قرنیه چشم می رسد شکسته می شود. ولی زمانی که فرد به آستیگاتیسم مبتلا شده باشد دیگر قرنیه چشم او فرم دایره ای ندارد و نوری که به قرنیه می رسد به شکل درستی روی شبکیه کانونی نمی شود و به همین خاطر فرد دچار تاری دید می شود.

آستیگماتیسم چشمی چه علائم و نشانه هایی دارد؟

در صورتی که شخص دچار آستیگماتیسم خفیفی شده باشد احتمال دارد به میزان اندکی تاری دید را تجربه کند و علائمی همچون سر درد و خستگی چشم را به همراه داشته باشند. ولی در مواقعی که آستیگماتیسم شدید باشد و نمره چشم فرد بالا باشد ، حالت دایره ای قرنیه به حالت کروی تغییر پیدا می کند که تاری دید تقریبن به صورت مداوم ادامه دار خواهد شد . در واقع اختلال بینایی آستیگماتیسم نوعی از عیوب انکساری چشم به شمار می آید.

آیا آستیگماتیسم های شدت یافته درمان می شود؟

همانطور که اشاره کردیم زمانی که فردی دچار آستیگمات می شود به تدریج حالت دایره مانند قرنیه به حالت کروی تغییر پیدا می کند و طبیعتن نمره آستیگمات وی هم بیشتر می شود.

به همین خاطر پیشنهاد می شود افرادی که به بیماری آستیگماتیسم مبتلا می شوند و یا دارای علائم و عوامل ابتلا به آن هستید و درجه این اختلال در آن ها متوسط رو به بالا است حتمن از عینک استفاده کنند تا از بالا رفتن نمره چشمشان جلوگیری کنند.
یکی از مزایای استفاده از عینک در این افراد رسیدن به دید بهتر و واضح تر می باشد

آستیگماتیسم های شدت نیافته و خفیف چگونه درمان می شود؟

در مواقعی که اختلال آستیگماتیسم شدت نیافته باشد احتمال دارد چشم پزشک شما به جای عینک، جهت درمان آستیگمات شما برایتان لنز چشم تجویز نماید. شایان ذکر است تجویز لنز چشم طبی وابسته بررسی شرایط چشمی و بینایی فرد می باشد و برای تمامی اشخاص نمی توان لنز چشم طبی (توریک) جهت درمان آستیگماتیسم تجویر کرد.

در چند سال گذشته درمان اختلال آستیگمات با لنز چشمی میسر نبود ولی در حال حاضر خوشبختانه با پیشرفت علم و ساخت لنز های طبی مخصوص آستیگمات که به آن لنز چشم توریک گفته می شود مشکل شکست نور رفع گردیده است و برای درمان آستیگماتیسم می توان از آن ها بهره مند شد.

به کدام یک از لنزهای چشمی لنز توریک یا لنز آستیگمات گفته می شود؟

لنز چشم توریک نوعی از لنز های طبی می باشد که برای اصلاح تاری دید و همچنین درمان عیوب انکساری ناشی از کروی شدن قرنیه چشم تجویز می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. لنز آستیگمات و یا لنز چشم توریک از هایدروژل یا سیلیکون هایدروژل ساخته شده است.

همچنین نوع دیگری از لنز آستیگمات وجود دارد که جنس آن ها از جنس لنز های هارد و نفوذ پذیر به گاز می باشد . لنز چشم نرم توریک با لنز نرم اسفریک تفاوت های فراوانی دارد .

لنز اسفریک تنها برای اصلاح دوربینی و نزدیک بینی مورد استفاده قرار می گیرد و در چشم چرخش و حرکتی ندارند و نمی توان در طولانی مدت از ان ها استفاده کرد.

لنز توریک یا آستیگمات ICL چیست؟

  • لنز چشم توریک ICL ضمن آنکه با لنز های تماسی وجه اشتراک دارند دارای تفاوت هایی نیز می باشد که از مهمترین آن ها می توان به نحوه قرار دادن آن در چشم اشاره کرد.
    لنز توریک ICL را بر خلاف لنزهای تماسی که در سطح چشم قرار می دهند در درون چشم قرار می دهند و این کار باعث می شود تا شخص احتیاجی به در آوردن لنز در زمان های خواب یا در برخورد با آب نداشته باشد.
  • لنز توریک ICL باعث اصلاح آستیگماتیسم، دوربینی و نزدیک بینی می شود.
  • شیوه عملکرد لنز توریک ICL مانند به عملکرد عینک و لنز طبی تماسی است و باعث می شود تا نوری که وارد قرنیه می شود در پشت چشم بر روی شبکیه، کانونی و متمرکز شود.
  • به خاطر جنس نرم و نازکی که دارد به سادگی در درون چشم قرار می گیرد و در حد فاصل بین عدسی و عنبیه قرار می گیرد. این لنز ها حتی برای کسانی که دارای عنبیه نازک و مردمک بزرگ نیز هستند مورد استفاده قرار می گیرد به این دلیل که در زمان جراحی تغییری نخواهد کرد.
  • لنز توریک ICL از مواد زیستی تحت عنوان کولامر ساخته شده است. که اغلب تغییری ندارند و ثابت در جای خود باقی می مانند و در حقیقت لنز های توریک ICL ثابت هستند ولی به خاطر سلامت چشم بایستی هر ساله چکاپ شود تا از سلامت آن ها مطمئن شد. این لنز ها به راحتی از چشم خارج می شوند

لنز توریک سیلیکون هایدروژل

لنزهای توریک یا آستیگماتی که از جنس سیلیکون هایدروژل هستند در تاریخ انقضای فصلی ساخته می شوند و به طور سفارشی ساخته می شوند. این لنز ها اغلب برای اصلاح حالت آستیگماتیسم یا کروی قرنیه، کراتوکونوس خفیف و قرنیه های آسیب دیده کاربرد دارند و سبب اصلاح این مشکلات می شوند. برای سفارش این لنز ها حتمن با پزشک خود مشورت کنید.

لنز آستیگمات چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد؟

  • لنز نرم توریک به دلیل جنس و خواصی که دارد با پلک زدن فرد به دلیل ضخامت و سایز مناسبی که دارد به سادگی در چشم می چرخد و باعث رفع خشکی و خستگی چشم می شود.
  • لنز چشم توریک دارای حالت ها و طول های مختلفی است که این طول ها منجر به آن می شوند تا مشکلات آستیگمات، دوربینی و نزدیک بینی درمان و اصلاح شود.
  • بهتر است لنز توریک ثابت باشد اما به دلیل ضخامت های متفاوت چرخش و پلک زدن به آسانی انجام می شود. جابه جایی این لنز ها به شکل عمودی است و بخش زیرین لنز طبی توریک ضخامت بیشتری دارد و سنگین تر است تا از چرخش در چشم جلوگیری کند.
  • لنز توریک فاقد رنگ است و در ایران، لنز آستیگمات رنگی وجود ندارد و کسانی که لنز رنگی می خواهند و چشمانشان آستیگمات دارد در صورتی که نمره چشم او پایین باشد و آستیگمات کمی داشته باشد بایستی نمره آستیگمات وی را تبدیل کرد تا از لنز طبی رنگی استفاده کند.
  • فقط افرادی که آستیگمات پایینی دارند می توانند به جای لنز آستیگمات از لنز طبی ساده بی رنگ استفاده کنند در غیر این صورت بایستی از لنز چشم توریک یا عینک طبی استفاده کنند.

بهترین لنز توریک یا آستیگمات

برای خرید انواع لنز چشم و مشاوره در خصوص خرید لنز رنگی و لنز طبی رنگی و همچنین لنز طبی بی رنگ می توانید با مشاورین این مرکز به طور رایگان ارتباط بر قرار نمیایید.

همچنین برای خرید انواع محصولات جانبی مانند مایع لنز، قرص لنز و قطره لنز می توانید به سایت ما در بخش محصولات جانبی مراجعه فرمایید

همچنین برای مشاهده بهترین مارک لنز چشم رنگی بدون نمره و بهترین لنز طبی بی رنگ می توانید لینک های مربوطه را لمس نمایید.

اپتومتریست: سحر قاسمی

  • ۹۹/۰۲/۰۹
  • سحر قاسمی

نظرات (۱)

ممنون خیلی مطلب خوبی بود. خیلی دنبالش بودم.

پاسخ:
سلام عزیزم خوشجالم که براتون مفید بوده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی