فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

همه چیز درباره استفاده از لنزهای چشمی و خرید بهترین برندهای لنز چشمی از فروشگاه ایران لنز

  • ۰
  • ۰

لنز چش م نمره دار طبی

 

وقتی برای تعیین نمره ی چشم نزد چشم پزشک یا اپتومتریست می روید یکسری اصطلاحات در نسخه شما وجود دارد که شاید ندانید آن اصطلاحات چیست.

اگر دقت کرده باشید روی بسته های لنز چشم یکسری اعداد و ارقام و کلمات تخصصی نوشته شده است که شما برای انتخاب بهترین لنز چشم رنگی و یا بهترین لنز چشم طبی بی رنگ نمره دار و  لنز طبی رنگی نمره دار باید از آن ها مطلع باشید. امروز قصد دارم شما را با اصطلاحات و کلمات تخصصی و اصطلاحات لنز چشم آشنا کنیم با ما همراه باشید.

متریال(Material) با مواد ساخت لنز

متریال به معنای مواد به کار برده شده در ساخت لنز چشم می باشد. که شما بسته به وضعیت چشم خود می توانید لنزی را انتخاب کنید که برای شما بهترین گزینه باشد.

به عنوان مثال لنزهای زیادی در بازار وجود دارد که از جنس هایدروژل هستند و با چشم ها سازگارند و درصد بالایی از افرادی که از این لنزها استفاده می کنند احساس رضایت دارند.

در بین متریال های مختلف به کار برده شده در لنزهای چشمی سیلیکون هایدروژل یکی از بهترین متریال هایی است که به طور مفصل در مورد فواید و راحتی آن پرداخته ایم و شرکت های سازنده ان ها مدعی هستند که حتی می توان با این لنز ها خوابید.

 

مزایا و خواص لنز سیلیکون هایدروژل

DK/t در لنز چشم چه معنی دارد؟

DK/t به معنای میزان قدرت عبور اکسیژن می باشد. همانطور که قبلا هم گفتیم برای جلوگیری از آسیب به قرنیه چشم، لنزها باید اکسیژن رسانی خوبی داشته باشند.

میزان اکسیژن رسانی در هر لنز وابسته به متریال به کار برده شده در آن می باشد. معمولا میزان عبوردهی اکسیژن در لنز رنگی زیبایی بدون نمره پایین تر از لنز چشم طبی بی رنگ  است .

میزان استاندارد قدرت عبور دهی اکسیژن در سازمان  FDA امریکا ۱۰۰ اعلام شد. اما سازمان طیاین این عدد را به ۱۲۵ تغییر داد.

در نتیجه افرادی که می خواهند با لنز چشم بخوابند ( که البه اصلا توصیه نمی شود) بایستی با لنزی بخوابند که درصد اکسیژن رسانی  آن ۱۲۵باشد.

water content چیست؟

Water content میزان درصد آب موجود در لنز های چشمی می باشد. میزان مناسب برای هر لنز چشمی بستگی به متریال به کار برده شده در آن دارد. در بعضی از متریال ها اگر درصد آب لنز کمتر باشد بهتر است اما در بعضی از لنز ها بایستی درصد آب بیشتر باشد تا از خشکی چشم جلوگیری کند.

به طور مثال درصد آب لنزها با متریال Hema  هر چه بیشتر باشد بهتر است اما در لنزهایی که از جنس سیلیکون هایدروژل است اگر در صد آب کمتر باشد مناسب تر است و سلامتی چشم را تهدید نخواهد کرد.

 

Base curve چیست؟

به میزان انحنای لنز (محدب و مقعر) Base curve گفته می شود. میزان انحنای چشم های هر اقلیم و کشوری می تواند متغیر باشد.

بیش کرو لنز های موجود در ایران بین ۸٫۴ تا ۸٫۹ می باشد. رایج ترین Base curve چشم های ایرانیان ۸٫۶ می باشد. بیشترین فروش لنزها در ایران با بیس کرو ۸٫۴ تا ۸٫۷ است.

برای اینکه از میزان Base curve چشم خود آگاه شوید بایستی نزد چشم پزشک و یا اپتومتریست بروید.

Diameter لنز چیست؟

دیامتر لنز چشم به معنای قطر لنز است. هرچه میزان سیاهی چشم افراد بیشتر باشد دیامتر آن هم بالا می رود.

برای خرید لنز چشم رنگی خیلی دقت کنید تا دیامتر لنز تان مناسب سیاهی چشم تان باشد به این خاطر که اگر به طور مثال سیاهی چشمتان بزرگتر از دیامتر لنز باشد، از دور لنز بیرون می زند و حالت نامطلوبی خواهد داشت.

دیامتر ۱۴٫۰۰ یک عدد نرمال و متعارف است اما کسانی که چشم های درشتی دارند باید لنزهایی تهیه کنند که دیامتر آن بزرگتر است.

 

central thickness لنز چشم

به میزان ضخامت مرکزی لنز چشم central thickness گفته می شود. کل سطح لنز دارای یک ضخامت مساوی نیست.

ضخامت لنز چشم از لبه به سمت مرکز بیشتر می شود. پیشنهاد می شود افرادی که نمره چشم بالایی دارند از لنزهایی استفاده کنند که ضخامت مرکزی آن ها کمتر است.

 Handing Tint

افرادی که از لنزهای طبی بی رنگ استفاده می کنند معمولا وقتی آن را در جالنزی می گذارند دچار مشکل می شوند. یعنی لنز را محلول گم می کنند. بعضلی از کمپانی های تولید کننده لنز چشم برای حل این مشکل ته رنگ سبز یا آبی به لنز اضافه می کنند تا کاربر لنز بتواند آن را در جالنزی تشخیص دهد.

Optical Zone لنز چشم چیست؟

در لنزهای طبی تمامی قسمتهای لنز عیوب انکساری و اختلالات بینایی را بر طرف نمی کنند و تنها بخشی در مرکز لنز است که ضعیفی چشم را برطرف می کند که اغلب در کاتالوگ ها ضخامت مرکزی در شماره ۳٫۰۰-  درج می شود.

تاییدیه های لنز چشمی

حتمن وقتی که لنزی را خریداری کرده اید روز جعبه آن دیده اید که روی آن تاییدیه های مختلفی درج شده است که گواه سلامتی و رعایت استانداردهای  مربوطه می باشد.

منبع: مقالات آموزشی سایت ایران لنز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی