فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

فروشگاه اینترنتی ایران لنز

فروش بهترین لنزهای چشمی رنگی و طبی در ایران لنز

همه چیز درباره استفاده از لنزهای چشمی و خرید بهترین برندهای لنز چشمی از فروشگاه ایران لنز

  • ۰
  • ۰

خطرات استفاده از لنز چشم در هوای آلوده

آلودگی هوا مخصوصا در شهرهای بزرگ  همشه و همواره دردساز بوده و هست و شاید در اخبار و آمارها هر روز این را می شنویم که هوای آلوده باعث چه بیماری هایی شده و متاسفانه باعث مرگ هم می شود.

 

متاسفانه در جامعه ی امروز منشا بسیاری از بیماری ها وجود گازهای آلاینده و ذرات آلوده معلق در هوا می باشد.

آلودگی هوا در اختلال سلامت ما انسان ها بسیار تاثیر گذار است. بیشتر کسانی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند در هوای آلوده بیماری شان اوج می گیرد و نباید در معرض این هوا قرار بگیرند.

یکی دیگر از آسیب هایی که هوای آلوده برای ما به همراه دارد و متاسفانه به آن اهمیت زیادی نمی دهیم مشکلات و بیماری های چشمی می باشد.

 

چشم در مواجهه با هوای آلوده و دود خودروها دچار مشکلات جدی می شود که سعی کرده ام در مطلب امروز به طور کامل به این معضلات و مشکلات و همچنین عواقب و خطراتی که ممکن است به چشم وارد کند بپردازم

همچنین یکی دیگر از سوالات پرتکراری که از ما در خصوص استفاده از لنز چشم در این مقاله توضیح داده شده است که آیا در هوای آلوده می توانیم از لنز چشم استفاده کنیم یا خیر؟

خطرات و معایب لنز چشمی گذاشتن در هوای آلوده بر روی چشم

همانطور که می دانید هوای بیشتر شهرهای ایران آلوده است به خصوص درکلان شهر ها.  هوای آلوده و غلظت رسوبات می تواند باعث بیماری های زیادی شود که بیماری های چشمی هم یکی از عوارض آلودگی هواست.

حتما تجربه این را داشته اید که در روزهای اوج آلودگی دچار سر درد و سوزش و آبریزش چشم شده اید.

بر اساس گزارش سلامت نیوز به نقل از دکتر دکتر علی میرزاجانی، دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران
در توضیح اینکه آلودگی هوا چه عوارض و آسیب هایی به چشم می رساند گفت:

سطح خارجی چشم ما انسان ها با لایه ای از اشک پوشانده شده است که دائما بر روی سطح خارجی چشم ما وجود دارد.

اشک چشم موظف است گلوکز و اکسیژن لازم را در اختیار چشم قرار دهد تا قرنیه چشم از آن تغذیه کند.

لایه اشکی، سطح چشم را می پوشاند و یک لایه یکنواخت اپتیکی ایجاد می کند که باعث می شود هم تصاویر روی شبکیه بهتر دیده شود و هم محافظی برای چشم است تا از ورود ذرات و عوامل خارجی به داخل چشم جلوگیری کند.

 

زمانی که هوا آلوده است و ذرات گرد و غبار در محیط پخش می شود، گازهای آلوده به داخل چشم نفوذ می کند و با اشک چشم ترکیب می شود و این در عملکزد اشک چشم تداخل ایجاد می کند.

در چنین مواقعی اشک چشم  مثل همیشه لایه یکنواختی درسطح چشم ایجاد نمی کند و کشش سطحی آن تغییر پیدا می کند یعنی با کاهش کشش سطحی اشکی، اشک چشم به درستی روی سطح چشم پخش نمی شود و فرد احساس خشکی چشم می کند.

زمانی که فرد دچار خشکی چشم می شود طبیعتا زیاد پلک خواهد زد که این خود باعث سوزش چشم نیز می شود و چون ذرات وارد شده آلوده هستند ممکن است فرد دچار عفونت چشمی شود.

علاوه بر این به دلیل آنکه لایه اشکی سطح چشم یکنواخت نیست در نتیجه در وضوح دید فرد و کیفیت تصاویر دچار اختلال خواهد شد.

آلرژی چشمی در زمان آلودگی هوا

همانطور که اشاره کردیم وقتی ذرات معلق آلوده و گازهای موجود در هوا با اشک چشم ترکیب می شوند باعث اختلال عملکرد لایه اشکی چشم می شود.

ترکیب گازهای آلاینده با لایه اشکی، به عنوان یک ماده حساسیت زا عمل می کند و فرد دچار حساسیت چشمی خواهد شد.

زمانی که فردی دچار حساسیت چشمی می شود درگیر علائمی مثل: خارش، آبریزش، سرخی و سوزش چشم خواهد شد.

در مواقعی هم فرد احساس جسم خارجی در چشم می کند که بسیار آزاردهنده خواهد بود.

تمامی این علائم حساسیت زا مربوط به بافت چشم می شود اما گاهی آلودگی فراتر از یک واکنش حساسیت زا عمل می کند و فرد در دید خود دچار مشکل خواهد شد و نمی تواند محیط خود را به درستی ببنید و دچار اختلالات بینایی خواهد شد.

 

طهران ترجمه

آیا می توان در هوای آلوده از لنز چشمی استفاده کرد؟

بسیاری از افرادی که از لنز چشم طبی و یا لنز رنگی زیبایی بدون نمره استفاده می کنند در روزهایی که هوا به شدت آلوده و کثیف است و شاخص آلودگی بالا است برایشان سوال پیش می آید که آیا می توانند از لنز چشم استفاده کنند یا خیر؟

در جواب باید بگوییم حتی الامکان از لنز چشم در روزهایی که هوا آلوده است استفاه نکنید به خصوص دوستانی که از لنز چشم رنگی زیبایی استفاده می کنند زیرا نیازی به لنز چشمی وجود ندارد و در دید فرد مشکلی پیش نمی آید و بهتر است از گذاشتن لنز خودداری کنند و ریسک خطرات ناشی از آن را به جان نخرند.

اگر شخصی از لنز طبی استفده می کند در روزهایی که هوا آلوده است باید بیشتر مراقب باشد تا در معرض آلودگی قرار نگیرد.

همنطور که قبلا هم گفتیم در زمان استفاده از لنز، قرنیه چشم از طریق اشک و لنز چشم اکسیژن رسانی می شود.

زمانی که هوا آلوده است ترکیب مواد آلاینده با اشک چشم و برخورد آن با لنز طبی نه تنها تنفس قرنیه چشم را دچار مشکل می کند بلکه در طولانی مدت باعث خرابی لنز چشم شده و عمر استفاده از لنز را کاهش می دهد.

 

پیشنها ما برای استفاده از لنز چشم در هوای آلوده

  • درجه اول پیشنهاد می کنیم استفاده از لنز چشم در روزهای آلوده را کنار بگذارید و اگر برایتان مقدور است از عینک طبی استفاده کنید. استفاده از عینک هایی که دسته های پهنی دارند پیشنهاد می شود تا مانع ازورود گرد و غبار به چشم شوند
  • اگر ناچار به استفاده ازلنز چشمی هستید ترجیحا از لنزهای یک بار مصرف استفاده نمایید و در پایان روز آن را دور بیندازید.
  • از لنزهایی استفاده کنید که هم درصد آب بالایی داشته باشد که از خشکی چشم جلوگیری کند و هم اکسیژن رسانی مناسبی داشته باشد که به قرنیه چشم آسیبی نرسد.
  • اگر از لنزهایی به جز لنز یک بار مصرف استفاده می کنید حتما به شستشوی آن در اینروزها بیشتر اهمیت بدهید و لنزتان را خوب با مایع یا محلول لنز شستشو دهید تا آلودگی ها و ذرات چسبیده به لنز چشم از بین برود.
  • در صورتی که با لنز چشمی دچار تاری دید شده اید احتمال تجمع و چسبیدگی آلودگی به سطح لنز وجود دارد در این صورت با مشورت پزشک یا اپتومتریست می توانید از قرص لنز استفاده نمایید
  • در زمان استفاده از لنز چشم از قطره های روان کننده مناسب و مخصوص گرد و غبار استفاده نمایید تا استفاده از لنز برای شم راحت تر شود. ما به شما قطره کلینینگ اویزور را پیشنهاد می دهیم به این خاطر که باعث پاکسازی لنز از مواد آلاینده چسبیده به لنز می شود.

محصولاتی که به راحتی و سلامت چشم در ژمان آلودگی هوا در موقه استفاده از لنز کمک می کند

قطره کلینینگ اویزور

محلول لنز آل کلین

محلول لنز یونیورسال
محلول لنز اپتی فری

قرص لنز آی سی

منبع: وبلاگ سایت ازیران لنز

اپتومتریست: سحر قاسمی

  • ۹۹/۱۰/۰۷
  • سحر قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی